17-06-2014

Sik

Schreef ik laatst nog op de boot, nu in een tent met uitzicht op The Ex. Ik hoopte dat ze al klaar waren, maar ze spelen er nog een. Dat ken ik uit de tijd dat ze de vaste opener voor Nomeansno waren. Altijd liep die klote-Ex uit. Met d'r anarchistisch gerammel. 30 jaar verder en ik vind het nog steeds niks. (op de camping doet de wifi het af en toe, hier op Westerkeijn is is wel goed genoeg om ook foto's te kunnen publiceren.)

Oerol is ondertussen op de helft. Als ik een voorzichtige balans opmaak tot nu toe, valt die goed uit. Vier van de zes voorstellingen erg de moeite waard, geen druppel regen gezien, (alleen wat gespetter gehoord toen ik nog in de tent lag, dus dat telt niet), veel leuk volk gesproken en genoten van het eiland. Ik was na die tour toe aan vakantie, en dat lukt. Ik hoef niks. Allemaal dingen te doen op het eiland, kunst en muziek en theater, en ik sta een bok tussen zijn horens te flitsten.

En weer op de fiets om op tijd bij de wasserij te zijn om m'n kleren op te halen.
Met de wind in de rug, volle zon, shirt en korte benen aan, raggen maar.
Meshuggah op de koptelefoon als soundtrack. Meetikken op het stuur.
Niet meezingen vanwege vliegjes en ander geteisem.
Zigzaggend tussen weifelende bejaarden vind ik mijn weg naar Midsland.
Normaal is dit de enige keer per jaar dat ik in een wasserij kom, nu was het de vierde in een paar weken. Wel de goedkoopste en -voor mij- het makkelijkst te vinden, en uit te leggen wat ik wil.

Gister zag ik een voorstelling waarbij het publiek, wandelend op weg naar de voorstelling, klem gereden werd door een Belg in een grijs busje. Na een vriendelijke introductie nam ie al snel een paar kinderen mee in zijn bus en scheurde weg. (Nee, tis nie altaad verdacht als een grijs camionette mi Belgische platen uw kinderen meeneemt, echt nie...) De kinderen kwamen snel terecht en wij zagen een prachtige voorstelling. Slim, compleet, energiek, verrassend en helemaal af. Studio Orka heet de club en kan genoteerd worden als aanrader.

Normaal plaats ik maar een of twee foto's van een onderwerp.
Vandaag kon ik niet kiezen, dus een hele set.
Kies zelf maar.






Goeie sik trouwens



1 opmerking: